اسپانسری و تبلیغات

ورود به بازارهای اقتصادی، چالش‌هایی به همراه خواهد داشت که برای خیلی از شرکت‌ها آشنا هستند: چگونه در چنین حوزه‌ های پراکنده‌ای به سطح بالایی از شناخت برند برسیم؟ چگونه موقعیت خود را به عنوان یک برند معتبر تثبیت کنیم تا در بخشی که فعالیت می‌کنیم، دوام بیاوریم؟ چگونه از بازدهی عملیاتی خود بیشترین بهره را بگیریم؟ و چگونه همه این کارها را در کوتاه‌ ترین زمان ممکن انجام دهیم؟

امروزه کلیه کسب‌ و کارها با وظیفه حساس ایجاد تعادل بین نسل قدیم و نسل جدید روبه‌رو هستند تا دریابند که چگونه به بهترین شکل می‌توانند از متدهای جدید برای ایجاد شناخت، آشنایی، توجه و طرفداری از برند، استفاده کنند.

یک شرکت برای دستیابی به بازدهی هدف باید در یک برنامه فعال‌سازی جامع جهت اسپانسر شدن سرمایه‌گذاری کند تا معیارهای خاصی از جمله: تاکید بر برند شرکت، ارتقای موقعیت از طریق ایجاد پیوندهای فرعی با برند، منعکس کردن ارزش‌های شرکتی و همراه شدن با مخاطب هدف را محقق نماید. 

اسپانسر شدن می‌تواند شرکت‌ها را به جایگاهی برساند که رسانه‌ها نمی‌توانند. اگر این کار به درستی انجام شود، اثرات آن در طول زمان به مزیت رقابتی پایداری منجر می‌شود. 

هنگام انتخاب اسپانسرشیپی، موضوع مهمی که باید مد نظر داشت، یافتن فعالیتی است که با ارزش‌های خاص برند شما همراستا باشد. حضور در رویدادهای نمایشگاهی ارزش‌هایی مانند سخت‌کوشی، کار تیمی، پشتکار، رقابت‌پذیری، پویایی، رشد و اشتیاق را ارتقا می‌دهد.

اسپانسر شدن در رویداد های نمایشگاهی، سهولت انجام کسب ‌و کار را افزایش میدهد و علاوه‌ بر افزایش روحیه کارمندان، اطمینان مشتریان را نیز افزایش خواهد داد.

اساسا در تبلیغات اسپانسری، ابزارهای تبلیغاتی لباس مبدل می پوشند و تغییر قیافه می دهند، در این مدل از تبلیغات در واقع، مخلوطی از تبلیغات و سرگرمی، اخبار، و سایر سرفصل های محتوایی در رسانه های ارتباطی به نمایش در خواهند آمد.

برخلاف بازاریابی تعبیه شده (Embedded Marketing) که در آن تبلیغ محصول/خدمات در کنار محتوا قرار میگیرد در تبلیغات اسپانسری تبلیغ محصول/خدمات و ارائه خدمات باهم ادغام می شوند. در خیلی از موارد مخاطب شما ممکن است حتی تشخیص ندهد محتوایی که میبیند در واقع یک تبلیغ است.

در نهایت، توصیه پرنده آبی به شما این است که سیاست اسپانسر شدن خود را حفظ کنید و از موفقیت خود در این زمینه بهره ببرید. البته به یاد داشته باشید که بیشتر موفقیت هر طرح اسپانسرشیپی ناشی از حمایت بازاریابی قوی است که بازدهی تلاش شما را به طور قابل توجهی چند برابر می‌کند.

 

مشخصات و مزایا

روشهای سنتی تبلیغات مثل خرید جایگاه و ابزار تبلیغاتی یا حضور در تبلیغات محیطی به سرعت از ذهن افراد دور می شود. پس باید برای شرکت ها و برندهایتان به دنبال فرصت هایی برای انجام تبلیغات غیر مستقیم باشید. این نوع تبلیغات قوی تر هستند و کمتر در فرمت مزاحم و ناخواسته ظاهر می شوند و به خوبی می توانند با بستر وبسایت، اپلیکیشن ها و فضاهای نمایشگاهی هماهنگ شوند.

اسپانسرشیپی شیوه ی از تبلیغات است که کارکرد بهتری برای آگهی‌دهنده دارد، بدین ترتیب که آگهی‌ دهنده، در یک رویداد با همراهی در خدمات پشتيباني و حمايتي با برگزارکننده همکاری مي‌نمايد و در ازاي آن، برند و محصولات خود را در فرآیندهای برگزاری تبليغ مي ‌نمايد. در این شیوه از تبلیغات از ماژول‌هاي خاص و شخصيت ‌پردازي در توصیف يك كالا و يا محصول استفاده مي‌شود. اين نوع از تبليغات به دليل جذابيت، القاي تفكر مثبت نسبت به برند و نشان تجاري تبليغ شده، دفعات مشاهده مكرر و گسترده و ... بسيار مفيد بوده و مي‌تواند صاحبان مشاغل و كسب و كارها و محصولات و خدمات ايشان را به بهترين نحو ممكن به مخاطبین معرفي نمايد و باعث تداوم فروش و افزایش درآمد شود.

تبلیغات برای این است که حواس کاربر را از موضوعی به موضوع دیگری برگرداند این مسئله هرچقدر آشکار تر رخ بدهد مخاطب تبلیغ را پس می زند و آن را باور نمی کند، تبلیغات اسپانسری به گونه ای سامان داده می شوند که مخاطب بیشترین تاثیر را از درون محتوای تبلیغ احساس کند و با توجه به همین مسئله همراه تبلیغ می شود. هوشمندی در بسیاری از تبلیغات اسپانسری وجود دارد. در تبلیغات اسپانسری مخاطب آماده است تا به سراغ تبلیغ برود چرا که ذهن او نسبت به موضوع های تبلیغ حساس شده است. در خیلی از موارد مخاطب شما ممکن است حتی تشخیص ندهد محتوایی که میبیند در واقع یک تبلیغ است.

تبلیغات سنتی مبتنی بر مکان و مالکیت مکان هستند، وقتی از تبلیغات بیلبوردی استفاده می کنید در واقع شما  مالکیت بیلبورد را بر اساس زمان خاصی از آن خود کرده اید، یا در رپورتاژ آگهی مکانی مشخص را برای خود خریده اید در مورد سایر انواع تبلیغات مرسوم نیز به همین صورت است. در همه این نوع تبلیغاتی که گفته شد شما می توانید تبلیغ خود را در یک مکان خاص متصور شوید. اما در تبلیغات اسپانسری مکان مشخص از بین می رود چرا که در اسپانسرشیپی، تبلیغات کالا و خدمات به صورت غیرمستقیم و با امکان ارائه ی برخی خدمات و حمایت ها و البته متناسب با فرآیندهای مختلف رویداد نمایشگاهی نمایش داده می شود، این نمایش ها آنقدر گسترده اند که نمی توان جای خاصی را برای تبلیغ اختصاص داد. امکانی که تبلیغات اسپانسری به شما می دهد این است که همه جای رویداد را به محلی اثر بخش برای تبلیغ محصولاتتان تبدیل می کند.

 

ویژگی ها

مصرف کنندگان غالبا به پیشنهادات شخص سوم نسبت به پیشنهادات مستقیم برندها، اعتماد بیشتری می‌کنند. همانطور که شخصیت‌های مشهور نقش کلیدی در دنیای بازاریابی ایفا میکنند، انتخاب شخصیت مناسب برای برند شما، عاملی است که به راحتی قابل چشم پوشی نیست. با این توضیح، همکاری بین برندها و رویدادها نیز تاثیر گذاری بیشتری نزد مخاطبین خواهد داشت.

در پرنده آبی همه چیز هوشمندانه انجام میشود و چند خدمت در زمینه معرفی محصول به شما ارائه خواهد شد:

پرنده آبی محتوای شما را دریافت می کند و آنها را در فرآیندهای خدماتی رویداد، برای مخاطبان متنوع نمایش می دهد. این تبلیغ از آن جهت خوب است که مخاطبی که سرویس های متنوع را دریافت میکند، بصورت ناخواسته جذب برند و عنوان محتوای شما شده و یک ارتباط وفادارانه را پی ریزی خواهد کرد.

پرنده آبی با بهره گیری از گستردگی ابزار در تبلیغات اسپانسری، برخلاف سایر روش های تبلیغاتی که قائم به مکان و زمان است، ارتباط های دوستانه با علاقه مندان به محصولتان به وجود می آورد و نسبت به سایر تبلیغ ها نسبت ارزش آوری نسبت به هزینه ی بسیار مناسب و به صرفه ای را برای شما به ارمغان می آورد.

برخی از امتیازات کلیدی که از تبلیغات اسپانسری حاصل میشوند عبارتند از:

تبلیغات اسپانسری باعث افزایش سهم بازار، تداوم فروش، افزایش درآمد، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی، کسب اعتبار و شهرت، حذف رقبا و ... خواهد شد.

مخاطبین مزایا و خدمات تبلیغات اسپانسری را بعضا بیشتر از آنچه بصورت مستقیم به ایشان عرضه میشود، مشاهده و بررسی می کنند.

تصمیم همراهی و خرید در کاربرانی که تحت تاثیر تبلیغات اسپانسری واقع می شوند نسبت به تبلیغات مستقیم بیشتر است.

تبلیغات اسپانسری نسبتا اقتصادی تر و بمراتب حرفه ای تر و تاثیرگزارتر است.

تبلیغات اسپانسری نامحسوس تر است و البته کمتر مزاحمت برای مخاطب ایجاد می کند.

تبلیغات اسپانسری وفاداری بیشتری به برند نزد مخاطبین ایجاد می کند.

 

داشتن همراهان جدید و خوب به عنوان فعالیتی که ما هر روز در پرنده آبی به دنبال جذب و تحقق آن هستیم، آرزوی هر فروشنده و یا ارائه کننده خدمات است. ما درواقع با ارائه خدمات یا کالاهای خود، شما را در ارائه ی هرچه مطلوبتر محصولات و خدمات همراهی خواهیم کرد. سرویس های کاری و خدمات بازاریابی بسیار خوب ما کیفیت فعالیت ها، کاهش هزینه ها و سودآوری شما را تضمین میکند.

به اتفاق هم فضاهای خالی و کم مصرف کاری شما را به فضای پر بازده تبدیل خواهیم کرد و شما را معرفی و معروف میکنیم.

 

با همکاران ما جلسه ای داشته باشید و جزییات محصولات را با هم بررسی کنید، نتیجه جلسه و شروع فعالیت جدید و متفاوت شما با ما.